UNIVERSITY TEACHERS OF PHYSICAL EDUCATION COURSES
EDUCATION, TECHNOLOGIES AND BODIES ON THE FACEBOOK SCREEN
Palavras-chave:
Body representations, Social representations, Facebook and education., University Teachers of Physical EducationResumo
The objective of this investigation was to apprehend the corporal representations on facebook of university professors of Physical Education of Brazil and Spain. The Theory of Social Representations and the Studies of Cyberculture have theoretically supported this qualitative research, with a descriptive and analytical approach. They were used as instruments of data production with the 12 teachers: images of the facebook profile, a semi-structured questionnaire and also the dialogues through Messenger that were analyzed through the Content Analysis Technique. The body and its pedagogies teach us new ways of perceiving and constructing educational and pedagogical processes based on the ephemeral light and sweeping brilliance of the metamorphosed bodies. We learn bodily representations of teachers with a view of the spectacle, self-promotion, exhibition contemplation of himself, realizing the cutouts and strategies, through the identification of the fantastic body narratives that populate the modes of being of these subjects and also describe the subjectivities produced by this group of university professors, from their experiences expressed in the images and also in their interactions in this virtual territory. Demonstrating the multiple possibilities of being themselves through these constructed bodily/social narratives
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
• O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do artigo na revista.
• O(s) autor(es) garante(m) que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s).
• A revista não se responsabiliza pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es).
• É reservado aos editores o direito de proceder ajustes textuais e de adequação do artigos às normas da publicação.
• Os Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.